
17.9.2018
Näin Kelan etäpalvelua käytetään:
- Lähitori MoniTorin neuvoja pystyy ohjaamaan ja neuvomaan asiakkaita perusasioissa
- Laajempaa asiantuntijuutta vaativissa tilanteissa neuvoja avaa asiakkaalle Kelan etäyhteyden,
jonotusaika on yleensä n. 10-15 minuuttia
- Ennen yhteyden avaamista neuvoja tarkistaa asiakkaan henkilöllisyystodistuksen
(henkilökortti, ajokortti tai passi)
- Tämän jälkeen neuvoja jättää asiakkaan asioimaan rauhassa Kelan asiantuntijan kanssa.
Tarvittaessa MoniTorin neuvoja toimii asiakkaan apuna neuvonnan aikana
- Mikäli asiakkaan elämäntilanne on oleellisesti muuttunut tai asia vaatii laajempaa selvitystä, voidaan asiakkaalle varata puhelinaika Kelan kotisivuilta. Tällöin asiakkaalle soitetaan Kelasta varattuna ajankohtana.